poniedziałek, 26 listopada 2012

Galaretkowiec z musem jabłkowym




Sezon jabłkowy w pełni, u mnie jeszcze dwie skrzynki jabłek czekają na swoją kolejkę. Dziś, na swoje imieniny zrobiłam torcik z musem jabłkowym i gotowymi biszkoptami. Lekki i bardzo pyszny! Zapraszam))

Pomysł z tej strony.


Składniki na tortownicęe 22 cm( ja użyłam plastikowej regulowanej obręczy):
  • Biszkopty do wyłożenia dna formy
  •  2,5 kg jabłek
  • 1/2 szklanki wody
  • cukier - do smaku( 2 łyżki)
  • 2 galaretki czerwone, 1 żółta
  • 4 płatki żelatyny
Dno formy (talerza z obręczą) wykładamy biszkoptami.

Obrane i pokrojone w ósemki jabłka prażymy w ½ szklanki wody, ewentualnie dodajemy cukier. Masę jabłkową przecieramy przez sitko, aby nie było grudek. Do gorących jabłek sypiemy 2 galaretki o jednakowym smaku (sam proszek). Całość dokładnie mieszamy.  Ja dodałam również 4 płatki żelatyny, aby mieć pewność, że masa będzie odpowiednio stężona. żelatynę w płatkach trzeba namoczyć  przez 10 min w zimnej wodzie, a potem dobrze wycisnąć i rozpuścić w gorącym płynie lub bezpośrednio w pòł szklanki gorącego, ale nie wrzącego musu. żelatynę mieszamy z musem i odstawiamy do ostygniecia.

Na biszkopty  nakladamy mus jablkowy, wyrównujemy i odstawiamy do lekkiego stężenia. Przygotowujemy galaretkę zgodnie z przepisem na opakowaniu. Kiedy przestygnie i zacznie lekko tężeć wylewamy ją na masę jabłkową. Całość chłodzimy w lodówce, najlepiej całą noc.



5 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł, podoba mi się! Wygląda na orzeźwiające ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Inspirowane Smakiem I Marzena, pyszne ciasto, na lato!! he he

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda, tak kolorowo... Lubię galaretkowe ciasta, na pewno wypróbuję. Pozdrawiam i obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie bardzo, ze sie spdobal)) dziekuje za wlaczenie sie do obserwatorow) pozdrawiam cieplutko)

      Usuń