poniedziałek, 24 marca 2014

Majonezowa babka cytrynowa


Wkrótce Wielkanoc, może dlatego naszło mnie na babkę cytrynową. Chciałam żeby była wilgotna i puszysta, ponieważ suchych, zatykających babek, to ja nie lubię. Zaryzykowałam i popełniłam babkę majonezową. W życiu nie upiekłam lepszej: puszysta, lekka, wilgotna, z lekkim cytrynowym posmakiem! Od dziś moja ulubiona))) Majonezu nie czuć nic a nic, a robi ją się tak szybko, jak zjada.
Przepis(troszkę zmodyfikowany) pochodzi z serwisu Wielkie Zarcie(click).


Majonezowa babka cytrynowa

Składniki na keksówkę 11x30cm:

90 g mąki pszennej
70 g mąki ziemniaczanej lub skrobi kukurydzianej
1 szkl. cukru
3 łyżki majonezu
4 jaja
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sok i skórka z 1 cytryny(bio)


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę pszenną, ziemniaczaną i proszek do pieczenia mieszamy i przesiewamy. 
Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy mikserem na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodajemy stopniowo cukier, a następnie po jednym żółtku. Do masy jajecznej na przemian dodajemy przesiane mąki z proszkiem i po łyżce majonez. Delikatnie mieszamy. Na końcu dodajemy skórkę z cytryny i sok.



Keksówkę (11x30cm) smarujemy margaryną i wysypujemy bułką tartą, wlewamy do niej ciasto. Pieczemy w temperaturze 170/180ºC przez około 60 minut. Lekko studzimy w formie, a następnie na kratce.  
Upieczoną babkę posypujemy cukrem pudrem lub polewą czekoladową.

Polewa czekoladowa:

tabliczka mlecznej/gorzkiej czekolady
parę  łyżek słodkiej śmietanki

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i dodajemy parę łyżek śmietanki.



Babkę można modyfikować na kilka różnych sposobów:
v  można dodać do ciasta 1/3 szkl. maku, kokosu lub migdałów w płatkach i otrzymamy w kilku pysznych smakach
v  można dodać do części ciasta kakao lub kawę i tą częścią polać po wierzchu i mamy babę w fantazyjne wzory

v  można do całości ciasta dodać kakao (zamiast części mąki dać kakao) i wtedy mamy babę czekoladową

2 komentarze:

  1. Kusi mnie ta babka od dawna, bo też suchych nie lubię, a ponoć majonez nadaje wilgoci :) Twoja wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gin, polecam z calego serca! Majonezu nic nie czuc. Nie bylam pewna czy tak bedzie naprawde, wiec dodalam skorke i sok z cytryny. Wyszla puszysta, wilgotna i mieciutka cytrynowa babeczka. Zdjecia robilam na drugi dzien, a jak widac nadal byla jak puszek)) A z czekolada prawdziwa poezja))

      Usuń